2008년 6월 25일 수요일

節命

節命(절명)
기백은 '황제내경 소문 5상정대론'에서,"必先歲氣 無伐天和 無盛盛無虛虛 而遺人夭殃 無致邪無失正 節人長命"(반드시 먼저 歲氣가 天의 和를 치지 말고, 성하나 성함이 없고 허하나 허함이 없게 하여서 사람에게 요사하는 재앙을 남기고 사기에 이르지 않고 정기를 잃지 않아 사람의 긴 命이 끊어지지 않도록 해야 합니다)라고 命이 끊어짐을 설명한다.

End of Life
Qibo in Huangdineijing, Wuchangzheng Dalunpian: Major Discussion on the Administration of Five-Motions said, “One must be aware of the condition of Qi in the year, avoiding violation of natural harmony and the practice of making predominance more pre-dominant and deficiency more deficient.If such a practice is not avoided, it will bring the person calamities.In addition,care should be taken not to induce the invasion of Xie(Evil)and not to damage Zhengqi(Healthy-Qi)lest the life of the patient be threatened.”It explains the the end of life.


節命
在黄帝内经素问, 五常政大论说:“必须首先知道该年的岁气盛衰情况,不可攻伐自然的冲和之气。不要使实者更实,虚者更虚,给人留下后患。不要使邪气更盛,不要使正气丧失,以免断送了人的性命” 解释断送了人的命。

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